Om oss

Vi erbjuder helhetslösningar inom säkerhet, skydd och service. Det inkluderar allt ifrån väktare och ordningsvakter till receptionister och vaktmästare, specialutbildad säkerhetspersonal, installation av teknik för larm och övervakning, utbildningspersonal och mycket annat.

Vårt mål är att ge dig en kontaktperson, en duty manager, som löser alla dina problem. Vi strävar efter att alla tjänster ska utföras av egen personal. Det innebär inga mellanhänder, korta ledtider och lokal närvaro som gör din vardag trygg, enkel och flexibel.

Ett urval av de kundsegment vi är verksamma inom: Fastighet, event och evenemang, hotell och restaurang, industri, kontor, butik och gallerior, stat och kommun samt enskilda personer.

Vår historia
Vår verksamhet startade 2004. Från början var vi ett litet service- och bemanningsbolag. I slutet av 2008 bestämde vi oss för att satsa på säkerhet och tillväxt. Sedan gick det undan och 2009 blev Tempest Security ett auktoriserat bevakningsbolag och växte från ett tiotal personer till en av Sveriges tio största leverantörer av säkerhetstjänster. Under de senaste åren har vi flera gånger nominerats till årets bevakningsbolag och utnämnts till Gasellbolag av Dagens Industri.

Våra värderingar
Vi som grundade Tempest Security har alla arbetat med säkerhet och bevakning i någon form. För oss är det självklart att alla i ledande befattning har god insikt i våra medarbetares vardag. Vi har höga ambitioner och vill att de ska delas av alla vi jobbar med, kunder såväl som medarbetare. Grunden i vår verksamhet är att vara nära dig som kund och jobba långsiktigt med både dig och våra medarbetare. Genom våra lokala duty managers skapar vi förutsättningar för att ge dig högkvalitativa säkerhetstjänster och därmed en säkrare verksamhet för anställda och kunder.

I vår vardag arbetar vi utifrån tre värdeord. De genomsyrar allt vi gör och visar vägen framåt. Vi är långsiktiga, innovativa och nära.

Vår vision
Vi ska vara förstahandsvalet för kunder i behov av högkvalitativa säkerhetstjänster. Detta uppnår vi genom att bygga långsiktiga relationer med kunder och medarbetare, vara snabbfotade och alltid utgå ifrån kundens specifika situation.

Våra duty managers
Vi är övertygade om att den som är ansvarig för leverans av framförallt tjänster måste ha en återkommande närvaro på den eller de platser där tjänsten utförs. Vi vill att våra uppdragsansvariga ska spendera så mycket tid som möjligt hos dig och på det område där vi tillhandahåller säkerhetslösningar eller andra tjänster.

En duty manager från oss har ett helhetsansvar för alla tjänster vi hjälper er med, och är er huvudsakliga kontaktperson för alla frågor. Därutöver har din duty manager fullt ansvar för hela leveransen och service, och har både besluts- och driftsansvar.

Vår duty manager är insatt i allt och har ansvaret att fatta alla beslut som rör er och er verksamhets säkerhetsbehov. Vill du veta mer, kontakta oss.

Tempest